uitleg marketing

uitleg marketing

Steeds vaker willen we niet meer gezien worden als consumenten. Een individu zijn, staan achter je eigen beslissingen en waarom je die neemt is een steeds sterkere eigenschap die ieder op zijn eigen manier probeert te ontwikkelen. Zo ook bij het kopen van een product: past dit bij jou, bij jouw normen en waarden en waarom dan wel of niet? Op basis van de sterke behoefte om steeds meer te weten te komen over wat je koopt is de – wat raffine noemt – ‘uitleg marketing’ ontstaan.

Er zijn al verscheidene bedrijven die hier op in spelen. Elk op een eigen manier die aansluit bij de visie, missie en kernwaarden van het bedrijf. Een voorbeeld uit de praktijk is de Engelse keten Pret-A-Manger, die wij bezochten in Glasgow. Tijdens het eten van een simpel ontbijt wordt bij nagenoeg elk product uitgelegd dat het product vers is, geen gekke toevoegingen bevat en ‘slow food’ is. Zo staat er op de dubbele espresso dat de koffie freshly brewed is en het mango-passievrucht-sapje onder andere NO aspertame bevat.
Een duidelijk voorbeeld van hoe ‘uitleg marketing’ toegepast is in de praktijk.

Vanzelfsprekend verschilt per bedrijf hoe deze vorm van marketing optimaal benut kan worden. Zo is elke klant uniek per onderneming, is het ene product het andere niet en wilt u ook dat uw klant zich met uw merk kan identificeren.

Benieuwd naar meer informatie en hoe u ‘uitleg marketing’ toe kunt passen in uw bedrijf? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op via info@raffine.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.